 |
A Kispál és a Borz egy évvel, a Naphoz Holddal megjelenése
után, gyakorlatilag ugyanott folytatta, ahol az első
albummal abbahagyták. A Gyárban rögzített, Föld, Kaland,
Ilyesmi című megnyilatkozást, ismét a beates témák, a
sallangmentes dallamos gitárok, és a metronóm pontosságú
dobok uralják. A mű állandó koncertezés közben született,
de még ez sem gátolta meg Lovasiékat, hogy tele ne szórják
néhány eszményi "indie" slágerrel. Rögtön az indító "Autók
a tenger felé" című opus felvezetése megfog. Innen aztán
nincs megállás. Egymás után pörögnek a hol punkosan
beindult (Tökéletes Helyettes), hol elgondolkodtató
(Bujtogató), hol az apokalipszis képeit a hétköznapokkal
vegyítő (Jönni Fog Egy Lovas), vagy éppen emberi mivoltunk
sötét oldalát megéneklő (Kényszer Érdek Ösztönélet)
számok. Lovasi, hazánk legismertebb pecása, ezen az
albumon kezdi elővezetni később sokat citált képeit,
megjelennek a halak (Halszív), amit azóta oly sokan oly
sokféleképpen értelmeztek már…nem kímélve a félremagyarázó
Bibliai vonatkozásokat sem, de megtaláljuk itt a későbbi
lemezek ismerős témáját, a világunk sorsával foglalkozó
kettő négyes űrértekezést is (Földtörténet). A basszusok
eltaláltak, Kispál játéka már - már védjegyszerű,
Brautigam pedig végzi a dolgát. Lovasi később azt
nyilatkozta, a lemezen jó nóták vannak, de üresen szól.
Nos, ez utóbbi akár igaz is lehet, bár ezt a zenekarok nem
nagyon szokták bevállalni, mondván a hangzás koncepció…ja
és ne feledjük 1992-t írunk, csinált akkoriban valaki
profi hangzású anyagot? -
Radics Gábor